Vilkår og betingelser

Det er Godsinlösen Nordic AB ("GIAB") org.nr. 556791-2356, som driver webstedet Returhuset.dk og handelsmærket Returhuset.

Udførlige kontaktoplysninger og øvrig information om Godsinlösen Nordic AB finder man på Returhuset.dk under "kontakt os"

 

We Reuse

De produkter, som er mærket med symbolet ”WE REUSE” er cirkulære produkter. Det er produkter, som vi får ind gennem vores partnere, for eksempel forsikringsselskaber, returneringer fra e-handlere, transportskader fra logistikvirksomheder, glemt gods på logistikterminaler eller tyvekoster fra politiet. Mange af disse produkter er helt nye, men kan have skader på eller mangle originalemballagen. 

Produktmanualer foreligger for de produkter, hvor der medfølger en manual . Skulle manualen mod forventning mangle, og vi ikke kan bistå med en digital angives dette tydeligt i produktteksten. 

For at mindske svind tager vi disse ind hos Returhuset, kvalitetssikrer og sælger dem under mærkningen ”WE REUSE”. Er produktet beskadiget, repareres eller oparbejdes det inden salg.

Læs mere om vores mærkning "We Reuse" her.

 

Generelt

Nedenstående vilkår gælder, når du gennemfører et køb på Returhuset.dk.

For at foretage et køb på Returhuset.dk skal du som kunde være fyldt 18 år. Vi accepterer, i henhold til dansk lov, ikke kreditkøb til personer under 18 år.

Når du foretager et køb på Returhuset.dk, indgås en aftale mellem dig som kunde og Returhuset. Vi forbeholder os ret til i enkelttilfælde at nægte eller ændre en kundes bestillinger, for eksempel hvis kunden har opgivet forkerte personoplysninger.

  

 

Bestilling

Når du foretager et køb på Returhuset.se, accepterer du de generelle vilkår. Ved at acceptere vores vilkår godkender du, at du læst informationen om personoplysninger samt giver dit samtykke til brug af personoplysninger og cookies i henhold til vores databeskyttelsespolitik. Ved gennemført bestilling får du en ordrebekræftelse sendt til den e-mail, som er blevet angivet ved bestillingen.

 

Betaling

Sammen med Klarna Bank AB tilbyder vi nedenstående betalingsmuligheder, hvor betalingen sker direkte via Klarna.

Vælger du at betale mod faktura, sendes fakturaen pr. e-mail, når din bestilling sendes fra os. Har du ikke modtaget nogen faktura, bedes du kigge i din spammail, da den af og til kan forveksles med spam; ellers kontakt vores kundeservice support@returhuset.dk

 

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.”

 

Faktura 

Privatpersoner tilbydes 14 dages betalingstid. Fakturaen sendes til den mail, som blev opgivet ved bestillingen, på samme dag, som vi sender din ordre fra vores lager. Du har derefter 14 dage til at betale din faktura. Vilkårene for at betale inden for 14 dage finder du her

For at kunne betale mod faktura skal bestillingen sendes til din folkeregisteradresse, og du skal opgive fuldstændige personoplysninger. 

Ved forsinket betaling tilfalder et forsinkelsesgebyr på 60 kr. Skulle betalingen udeblive, går sagen videre til Klarnas inkassovirksomhed Segoria, og lovbestemte inkassoafgifter tilfalder.

 

Betal direkte

Automatisk hævning på dit bankkonto. Din konto debiteres ca. 2 dage, efter du gennemført et køb, eller bestillingen er blevet sendt fra os. Mere information om direkte betaling finder du her

 

Konto

Klarna Konto er en kontokredit, der stilles til rådighed af Klarna, og som giver kreditoren mulighed for at betale sine køb i månedlige rater med mindst 1/24 (minimum 50 SEK) af det samlede udnyttede kreditbeløb eller i overensstemmelse med de i kassen godkendte vilkår. For mere information om Klarna Konto, inklusive generelle vilkår og standardiserede europæiske forbrugerkreditinformationer, finder du her

 

Levering og transport

Returhuset.dk leverer i Danmark. Vi leverer ikke til øer, som ikke har broforbindelse.

Vi benytter os af Postnord for samtlige fragter og har en leveringstid på 2-6 arbejdsdage.

Skulle der indtræffe en leveringsforsinkelse, bliver du kontaktet herom.

Når din bestilling sendes fra vores lager, sendes en mail til den opgivne e-mailadresse med et sporingslink, hvor du kan følge din bestilling hele vejen.

Skulle der opstå en forsinkelse af leveringen uden for den aftalte tid på 2-6 arbejdsdage, vil vi omgående, hvis det er muligt, informere dig om årsagen til forsinkelsen, og oplyse dig om en ny beregnet leveringstid. Kunden har i disse tilfælde ret til at fortryde købet uden nogen omkostninger. 

Vi debiterer en afgift på 200 kr. for ikke afhentede og/eller ikke modtagne pakker til dækning af emballage- og behandlingsomkostninger.

 

Postbesørgelse

Mindre pakker sendes til Postnord service point, og du adviseres pr. sms, hvornår din pakke kan afhentes. Ved afhentning af pakken kræves det, at du som bestiller kan fremvise et gyldigt ID-dokument. Kan bestilleren ikke selv afhente pakken og i stedet sender et sendebud, skal sendebuddet fremvise sin egen samt bestillerens ID-dokument for at kunne afhente pakken. Pakken skal afhentes inden 14 dage; efter 14 dage returneres bestillingen automatisk tilbage til os. Vi debiterer en afgift på 200 kr. for ikke afhentede og/eller ikke modtagne pakker til dækning af emballage- og behandlingsomkostninger.

 

Fragtomkostninger

69 kr. Bestillingen sendes til Postnords service points repræsentant

 

Fragtskader

Skulle du ved modtagelsen af din bestilling opdage skader på emballagen eller produktet, skal dette informeres ved udlevering. Kontakt derefter os på support@returhuset.dk for at få hjælp med din sag. Hvis det er muligt, bedes du dokumentere skaderne med billeder og vedhæfte dem i din mail til os for hurtigere behandling af din sag.

  

Fortrydelsesret

Har du foretaget et køb på Returhuset.dk, har du i henhold til love om aftaler om fjernsalg altid 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du som kunde har ret til at fortryde dit køb ved at meddele det til os inden 14 dage, fra du/din repræsentant har modtaget bestillingen. Fortryder du dit køb, bedes du kontakte os på support@returhuset.dk

 

Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende varer:

  • Varer med brudt forsegling, som ikke kan leveres tilbage af hygiejne- eller sundhedsgrunde. For eksempel in-ear-høretelefoner.
  • Forbrugsvarer, såsom åbnede batterier
  • Digitalt indhold, såsom computerprogrammer, hvor forseglingen/plomberingen er blevet brudt. Også teknisk plombering, såsom serienummer.
  • Digitalt indhold, som leveres på anden måde end på en fysisk måde, for eksempel gavekort, spil, computerprogram, hvor adgangen sker gennem download fra eller direkte afspilning.

 

Hvis du som kunde fortryder et køb, som er blevet gjort på Returhuset.se, skal kunden inden for 14 dage fra modtaget bestilling, kontakte os support@returhuset.dk

Fortryder du dit køb, er det dig som kunde, der står for returfragten, hvis ikke andet angives. Det er også dig som kunde, der er ansvarlig for, at produktet returneres og kommer frem til os i uforandret stand, og at produktet sendes inden for 14 dage, fra du har kontaktet os. Husk at gemme din indleveringskvittering på returneringen.

 

Returadresse:

Godsinlösen Nordic AB

Handelsvägen 16H

245 34 Staffanstorp

 

 

Skulle produktet ikke være returneret i uforandret stand, det vil sige, at originalemballagen er beskadiget og/eller mangler, samt at produktet er blevet anvendt mere end, hvad der er blevet krævet, for at fastslå egenskaber eller deres funktion, vil vi fratrække et beløb svarende til produktets værdireduktion sammenlignet med produktets oprindelige værdi. I disse tilfælde bliver du kontaktet og informeret om dette.

Så snart vi har modtaget returneringen og kontrolleret den, registrerer vi en tilbagebetaling på produktet, inklusive eventuelle fragtafgifter via Klarna. Pengene sættes ind på samme konto, som du har betalt bestillingen med.
Vi registrerer tilbagebetalingen seneste 14 dage, efter  du kontaktet os vedrørende din returnering, forudsat at vi har modtaget produktet. Produktet skal sendes tilbage til os inden for 14 dage, fra at du kontaktet os angående din returnering. 

Drejer fortrydelsen sig om dele af din bestillingen, vil beløbet for det returnerede produkt blive betalt tilbage til dig. Tilbagebetalingen foregår igennem Klarna, og pengene sættes ind på samme konto, som du har betalt bestillingen med. Returnering af produkter og tilbagebetaling skal ske uden unødig forsinkelse. 

 

Garanti og reklamation

Som forbruger har du lovbestemt reklamationsret i 3 år angående oprindelige fabrikationsfejl. Læs gerne mere på https://virksomhedsguiden.dk/

Ønsker du at reklamere et produkt, beder vi dig kontakte os senest to måneder, efter fejlen er blevet opdaget på produktet. Ved godkendt reklamation betaler vi dig de omkostninger, som kan være opstået i sagen, såsom eventuelle fragtomkostninger. Vi anbefaler dig altid at kontakte vores kundeservice her eller sende en mail til support@returhuset.dk inden du returnerer et produkt til os, så vi på bedst mulige måde kan hjælpe dig. Ved reklamation kan vi afhængigt af fejlen yde dig erstatning på forskellige måder, såsom prisnedslag, reparation, nyt produkt eller tilbagebetaling af køb.

 

Vi giver altid 3 måneders garanti, hvis intet andet angives. Kontakt ved garantisager vores kundeservice på support@returhuset.dk eller her

Det er også udmærket at medbringe ordrebekræftelsen og produktet til vores butik på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.

 

Mobiltelefoner/Tablets/Computere

Returhuset giver 24 måneders garanti på mobiltelefoner, tablets og computere. Det betyder, at vi reparerer produktet inden for garantiperioden, hvis der skulle opstå fejl.

Kan vi ikke rette op på problemet, skifter vi omkostningsfrit produktet ud mod et, der er lige så godt, eller et, der er bedre. Garantien dækker ikke selvforårsagede skader eller normalt slid.

 

Garantien dækker ikke: 

  • I tilfælde af egen ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet.
  • Hvis installationen ikke udføres af en kompetent fagmand.
  • Eventuelle skønhedsfejl.

 

Reparationsgaranti

3 måneders garanti gives på udført reparation og reservedele, men Returhuset påtager sig ikke ansvar for fejl, som fandtes før reparationen, eller fejl på andre komponenter, som kan opstå efter indgrebet. Efter reparation har du ikke længere ret til at reklamere produktet til os pga. andre fejl.

Ved softwareproblemer, som fjernes ved fx geninstallation af operativsystemer eller driver. Fjernelse af skadelig software eller virus. Ved uagtsom håndtering af vores produkter, som har medført skade.

Installation/konfiguration af tredjepartskomponenter, såsom routere, firewalls og lignende produkter. Hvis fejlen i produktet kan afhjælpes ved en eller anden form for geninstallation af software, eller at garantiproduktet er fejlfrit, debiterer Returhuset 295 SEK, ekskl. moms, for kontrol og fejlsøgning; dertil kommer fragt. Kunden er selv ansvarlig for, at eventuel information på harddisken bliver sikkerhedskopieret. Returhuset påtager sig ikke ansvar for udeblevet fortjeneste, øgede udgifter eller andre omkostninger, som opstår pga. garantisagen. Ved reklamationer gælder Købeloven, hvilket indebærer, at forbrugeren har ret til at reklamere inden for to måneder, fra fejlen er blevet opdaget. Dog anbefaler vi, at man tager kontakt med vores support, så snart fejlen opdages for hurtig behandling. Vi står for returfragten i de tilfælde, hvor der er fejl i produktet.

 

 

Ansvarsfraskrivelser

Vi tager forbehold med hensyn til eventuelle fejlskrivninger samt eventuelle billed- og skrivefejl på hjemmesiden som for eksempel fejl i produktbeskrivelser, tekniske specifikationer og forkerte priser. Skulle vi opdage, at der er sket en åbenlys prisfejl kontakter vi dig omgående angående dette. Bliver der opdaget forkert i beskrivelse eller forkerte billeder, efter bestillingen er foretaget og/eller modtaget har du selvfølgelig ret til at returnere produktet. Kontakt os på support@returhuset.dk, så hjælper vi dig med din returnering.

 

 

Tvist

Hvis der eventuelt skulle opstå en tvist, løses den af Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Danmark eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Du indgive en klage til din lokale forbrugerstyrelse.

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR)

https://ec.europa.eu/odr

 

 

Force majeure

Hvis en hændelse uden for vores kontrol skulle indtræffe, såsom strejke, transportforstyrrelser, import- eller eksportforbud, miljøkatastrofer eller andre omstændigheder, som er uden for Returhusets kontrol, kan det ske, at vi ikke kan opfylde vores aftale i løbet af den periode, hvor force majeure gør sig gældende. Under disse omstændigheder har du og/eller Returhuset ret til at opsige aftalen, som er blevet indledt, uden nogen sanktioner.

SKICKGRADERING

NY
PRODUKT

Produkten är helt ny, aldrig använd. Batterikapacitet 100%

Exempel:

  • Utgånget sortiment eller modell.
  • Överskottslager.

NYSKICK

Produkten kan ha använts men är nästan omöjlig att urskilja från en ny produkt. 100% funktionell. 

Exempel:

  • Produkter som använts tidigare men som tagits väl hand om.
  • Rekonditionerad produkt i nyskick, funktionstestad.
  • Ej använda produkter med trasig eller öppnad kartong, kan ha märken efter uppackning

MYCKET

BRA SKICK

Använd produkt i mycket bra skick. Produkten har ett högt helhetsintryck och är 100% funktionell.

Minimalt med slitage, vilket kan ses vid noga inspektion - mindre kosmetiska skador (ex repor, kantstöttning).


BRA SKICK

Använd produkt i bra skick. Normalt slitage med tydliga tecken på användning.

Kan förekomma kosmetiska repor i form av repor eller kantstöttning. 100% funktionell.


OKEJ SKICK

Använd produkt i okej skick. Produkten har tydliga spår av användning.

Funktionstestad med okej kapacitet. Produkten kan behöva fixas till för att uppnå full funktion.

Kosmetiska repor eller bulor. Lättare skador kan förekomma så som sprucket glas (mobiltelefoner), mindre tekniska defekter eller hål i textilier/kläder.


DÅLIGT SKICK

Allvarliga tekniska och/eller funktionella defekter.

Produkten behöver fixas till för att uppnå full funktion.


SALVAGE

För reservdelar och/eller återvinning.